zaterdag 18 augustus 2012

Van de "collega's" moet je het hebben...

Dirk Schoofs kan ik wel pruimen. Hij is directeur van de Staatsschool (Atheneum Mercurius), sinds mensenheugnis een bolwerk van de sossen, maar is zo verstandig om zich niet (teveel) aan de politiek te wagen.
Hoewel.... Vandaag las ik zijn wekelijkse column in HET BELANG VAN LOMMEL, getiteld "Filmstad", en legde er mijn eerder blogbericht "Lollywood aan de Klachtloop" naast. Vreemd toch die opvallende gelijkenis?
En Dirk gaat verder met politiek geplaag want hij meent dat er in de toekomst wel eens een Lommelse film zou kunnen worden gedraaid onder de titel "De Stadslaan stemt EENIEDER blijmoedig"...

In het BELANG VAN LIMBURG is het Stijn ("Ik Hou van U") Meuris in zijn kroniek "Het Beeld van de Week" evenmin ontgaan dat diezelfde stadslaan de gemoederen hier verhit, en hij besluit "Maar los daarvan hebben we hier duidelijk te maken met buurtbewoners waar ze in Lommel nog niet mee klaar zijn".
Een waarheid als een koe, Stijn !

Over nog naar ons aller Chel ("mag het zeggen") Driessen in INTERNETGAZET van vandaag. Mooi en aandoenlijk verhaal over de belevenissen van een Lommelse kelder tijdens de tweede wereldoorlog. Meer van dat ! Chel koestert - zoals U weet - wél politieke ambities, en wil dat NV-A de Keizerstroon doet wankelen.

Welke voorspelling zal er uitkomen: eenieder-blijmoedig-film of Keizer-struikelt-bij-het-beklimmen-van-zijn- troon. Uiteraard onnodig te vragen waar ik op gok :)

Chel mag het zeggen
Dat mijn foto de grootste van de vier is, heeft uiteraard geen enkele bijbedoeling !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten