woensdag 26 september 2012

De keizerlijke macht is grenzeloos, de persvrijheid daarentegen....


Het werd vaak gezegd in 2006, toen de actuele Keizer de vorige opvolgde: "Keizer junior is wat softer dan zijn keiharde pa; met hem komt aan de oude politieke cultuur een einde". Ik zweeg toen en dacht er het mijne van. Ik voorspelde dat de actuele Keizer nog een bikkelharde leerschool tegemoet ging bij de vorige Keizer en hoewel ik geen madame Soleil ben, kwam mijn voorspelling uit...


Neem nu het beinvloeden van lokale perslui. Internetgazetters, soms zelfs gewoonweg fotografen, worden ten keizerlijke paleize ontboden, en krijgen een flinke bolwassing mee als ze de Keizer niet voldoende in een goed daglicht brengen, of iets teveel de politici van katholieken huize aan het woord laten.

Kizzy Van Horne heeft de euvele moed gehad om zopas in Passe-partout een kort en braaf artikeltje te plegen onder de titel "Lommel: Stadslaan is het verkiezingsthema". 
Je mag er donder op zeggen dat haar een keizerlijke uitbrander te wachten staat !


Eigenlijk begon ik het al eigenaardig te vinden dat de Keizer mij nog niet op het matje geroepen heeft. Dat zou dan ook iets te opvallend geweest zijn, maar een omwegje via de redactie van de VRT (overigens sinds eeuwen een rood bastion) doet wonderen, want kijk eens het mailtje dat ik vandaag van de VRT ontving...

Beste Indekeu Bruno,
U hebt op De Vragende Partij een voorstel gedaan:
ik stel voor dat Lommel uit 'dankbaarheid' voor zoveel dure projecten de Soevereinhal omdoopt in Louis-van-Velthoven-center.
Uw voorstel werd helaas verwijderd omdat het niet aan de criteria van onze website voldoet, of omdat ze door heel wat lezers als ongepast werd aangegeven.
We herinneren u eraan dat een voorstel over de gemeenteraadsverkiezingen moet gaan en concreet genoeg moet zijn. Voorstellen doen en reageren binnen De Vragende Partij kan ook alleen op een beschaafde manier. Voorstellen en reacties die niet aan deze criteria voldoen, worden geschrapt.
Vriendelijke groet,
Deredactie.be





Geen opmerkingen:

Een reactie posten