dinsdag 20 november 2012

Nieuwe schepenen....


Vandaag lezen we via diverse Lommelse perskanalen (Het Belang van Lommel, Internetgazet enz.) over de nieuwe schepenen, die alvast bewijzen dat ze fotogeniek zijn.

Het leven van een politicus kan soms hard zijn, want er moeten niet overal lachende gezichten geweest zijn. Jan Swinnen is er niet meer bij, Jean Lavreysen evenmin. Eerstgenoemde duidelijk tegen zijn goesting; voor Jean Lavreysen lag het meer in de lijn. En wat te denken van Rina Ven; overklast door de apotheker van hetzelfde gehucht ?  Van Liesbet Vanwelsenaers was dan weer geweten dat ze niet stond te springen op een nieuwe termijn als schepen.


         

Maar het kan toch niet teveel gevraagd zijn om in aanwezigheid van de pers niet alleen de nieuwelingen de loftrompet toe te zwaaien, terwijl er blijkbaar niet eens een bedankje af kan voor degene die de voorbije pakweg 12 tot 18 jaar hun kas afgedraaid hebben.

Jean en Jan, op politiek vlak kon ik veel van jullie standpunten niet delen, maar dit belet niet dat ik los daarvan met jullie altijd goed over de baan heb gekund.

Rina en Liesbet ken ik dan weer onvoldoende, maar zij herinneren zich misschien nog de zedige handkus die ik hen ooit gaf op een nieuwjaarsreceptie van 't Stad.

Wat ik alleszins weet, is dat deze vier musketiers zich ingespannen hebben voor hun mandaat en dat een dankwoordje dus op zijn plaats was. En als anderen jullie die aandacht niet gunnen, dan zal ik het maar doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten