zaterdag 2 juni 2012

Een dubbele bodem...

Het moest er volgens sommigen toch eens van komen dat ik een weblog zou aanmaken. Dat is bij deze dus gebeurd. Om de spits af te bijten misschien een woordje uitleg over de titel van deze weblog ? De geschiedenis van het stadje waar ik opgegroeid ben heeft me altijd al geïnteresseerd en ik heb er ook één en ander over gepubliceerd. Zo verkreeg Lommel in 1422 bepaalde "vrijheidsrechten", en voerde ze al eerder de titel van "Vrijheid". Omstreeks 1800 verdween die term en werd Lommel weer gewoon "gemeente", tot het dan in 1990 officieel de titel van Stad verwierf.
Mijn tweede interessepunt is de huidige politiek in deze stad. Evolueren we langzaam maar zeker naar een Keizerrijk? Het lijkt er toch wel op dat niet alleen Oostende een Keizer heeft.

Over deze twee items zullen wij de surfer die hier passeert, af en toe wat info of een knipoog serveren.

Moge de H. Geest ons inspireren zoals op onderstaande muurschildering uit de Lommelse Sint-Pietersbandenkerk (Wikipedia)

Bestand:Sint-Pietersbandenkerk (Lommel) - Muurschildering (2).JPG

Geen opmerkingen:

Een reactie posten