vrijdag 18 januari 2013

SOLDEN: OOK IN DE IMMO ??

Hoewel ik al een tijdje "out of business" ben, herinner ik me toch dat "appartementengrond" vlot 35.000 per te realiseren appartement kostte.

Als je dat nu gaat bekijken op grond van de door Stad Lommel betaalde koopsom (1.650.000 Euro) voor de oude nonnenschool aan de Mudakkers, dan zou dat betekenen dat op die 90 are grond minder dan 50 appartementen zouden kunnen gebouwd worden....

Ik adviseer de Lommelse gemeenteraadsleden om dat eens af te checken met de op de site van de Stad in geuren en kleuren uiteengezette RUP MUDAKKERS.

Op het eerste gezicht heeft het Stadsbestuur hier een koopje gedaan en is het nu de bedoeling om i.s.m. een promotor hier lekker wat winst uit te halen, na ontwikkeling van deze plek.

Past het dat een stadsbestuur speculeert op de immomarkt ?

Ik stelde de vraag aan den heer Google door op Google Images het woord "immospeculant" in te tikken. Tot mijn stomme verbazing kwamen een hele reeks Belgische politici naar voren:



Maar misschien zijn zijn wij wel manifeste kruisvaarders tegen immospeculatie ?  : ^)





 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten