zondag 23 december 2012

ZOU IK DURVEN GAAN ??


Ik was deze week vereerd toen ik een uitnodiging in de bus kreeg om deel te nemen aan de nieuwjaarsreceptie voor het gemeentelijk personeel. Normaal worden daar immers enkel verdienstelijke burgers uitgenodigd, en met mijn blog-activiteiten van voorbije zomer mag ik niet verwachten dat ik in de bovenste schuif zou liggen bij ons stedelijk bestuur.

Precies op dezelfde dag hoorde ik op de radio echter het liedje van Guy Béart : "Le premier qui dit la vérité, il doit être executé"
http://www.youtube.com/watch?v=JPvo5U-oVQU
http://www.youtube.com/watch?v=jA3hNz5KQ34

De eerste strofe van het lied luidt:
Le premier qui dit se trouve toujours sacrifié  De eerste die spreekt wordt opgeofferd
D'abord on le tue                                              Eerst vermoordt men hem
Puis on s'habitue                                              En dan raakt men het gewoon
On lui coupe la langue on le dit fou à lier   Men snijdt zijn tong af of verklaart 'm gek
Après sans problèmes                                      Daarna kan, zonder enig probleem,
Parle le deuxième                                             de tweede  spreken
Le premier qui dit la vérité                               Maar de eerste die spreekt
Il doit être exécuté.                                           die moet geexecuteerd worden

Kijk ik ben wel heel moedig van achter mijn computerke maar als de clou van zo'n nieuwjaarsreceptie zou zijn dat ik door een peloton politiemensen in gala-uniform wordt neergekogeld, dan pas ik daar liever voor.....  : ^ )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten