Probeer die zin eens heel snel en tien keer achter mekaar te lezen. Wedden dat U zelf begint te stotteren ?
Zover is het gelukkig nog niet met onze lokale politici, al beginnen sommigen onder hen toch een stevige indigestie aan het onderwerp over te houden, lees maar:
Uit : deredactie.be van de VRT
We begrijpen
de bezorgdheid van de omwonenden over het drukker worden van hun
straten. Met de verdere uitvoering van het verkeerskwaliteitsplan zal
het verkeer vanuit de Kolonie, Lutlommel en Barrier, maar ook vanuit
Mol, richting Centerparcs en de Soeverein vroegtijdig afgeleid worden
zonder hiermee de stadslaan extra te belasten. Met een doortastende
uitvoering van dit verkeerskwaliteitsplan en de aanleg van een goed
uitgeruste stadslaan streven we naar een betere spreiding van het
verkeer.
Staf
Henderickx
AKTIEF
AKTIEF is voorstander voor een stadje als Lommel van een rastermodel
waarin alle verkeer dat niet in het stadscentrum moet zijn, wordt omgebogen
langs andere wegen. Het idee van een "stadslaan" is verkeerd. De wegen die het
stadsbestuur daarvoor wil gebruiken zijn woonbuurten. Natuurlijk is AKTIEF
voorstander van de aanleg van een fietspad in die straten, maar niet van een
prestigieuze "stadslaan". Het kwaad is geschied door toe te laten dat 2
supermarkten zich in het centrum vestigden.
Jan
Bouly
CD&V
Het is fundamenteel onrechtvaardig dat de straten van de 'stadslaan' plots en
als enige als ring fungeren en dit dan ook nog zonder een veilige weginrichting.
Spreiding is een noodzaak. Het verkeer moet meerdere omtrekkende bewegingen rond
het centrum kunnen maken via veilige en aangepaste wegen.
Peter
Luykx
N-VA
De verkeersdrukte moet aangepakt worden door het verkeer bovenlokaal af te
wenden en nieuwe parkeerbuffers. Door het verkeer via woonstraten te sturen,
creërt men onveilige verkeersituaties. De fietssugestiestroken creëeren een vals
gevoel van veiligheid. http://lommel.n-va.be/verkiezingen2012/programm
Peter
Vanvelthoven
Lijst Burgemeester (sp.a)
De huidige verkeerscirculatie werd precies ingevoerd om het toenemend verkeer
in Lommel centrum beter te spreiden. Vroeger reed al het verkeer via de
Kerkstraat, of men er nu moest zijn of niet, met lange files tot gevolg. Vandaar
de beslissing tot spreiding van het verkeer over meerdere straten. In de
toekomst willen we het verkeer richting centrum nog meer spreiden: deels via de
Stationsstraat, deels via de Balendijk en deels via de Molsekiezel.
Michael
Vandeneynde
Groen
Duurzame stadsontwikkeling staat centraal in de toekomstvisie van GROEN!
Leefbaarheid en groei moeten hand in hand. We zien kleine, levendige gehuchten
opbloeien. Kleine, krachtige woonkernen waar inwoners in al hun behoeften
voorzien worden; stadsdiensten, ouderzorg dicht bij huis, buurtwerking. Deze
gehuchten zijn verbonden door veilige fietspaden en slim openbaar vervoer. Een
stad vol verkeersdrukte, lawaai en vervreemding is voor ons geen optie. Kies
voor een Leefbaar Lommel, nu het nog kan!Reeds op 28 oktober 2010: stil protest aan het Stadhuis. Later zou nog blijken dat de hond op de foto niemand bijt, maar dat hetzelfde niet kan gezegd worden van de actievoerders....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten