vrijdag 14 september 2012

Cadeautjes hier, cadeautjes daar...

Bij mijn weten is het rijksonderwijs in Lommel (Mudakkers) zelden zonder financiële middelen geweest. Bussen ter vervoer van leerlingen was op het College (althans in mijn studententijd) totaal uit den boze, terwijl in het rijksonderwijs...

In een eerder bericht (over Dirk Schoofs, directeur van het Lommelse rijksonderwijs) had ik al eens aangehaald dat deze Mudakkersschool sinds mensenheugnis een sossenburcht was.

Maar bij het lezen van het BvL van vandaag (blz. 46) breekt toch effe mijn klomp. Liefst 70.000 Eur (!) heeft het stadsbestuur geïnvesteerd in de vloer van de sporthal van deze rijksschool.

Kijk en dan begin ik toch in mijn haar te krabben. Kosten aan de bouw van een college horen door het bisdom betaald te worden, kosten aan de bouw van een gemeentelijke school horen door het gemeentebestuur te worden betaald, en kosten aan een rijksschool horen door ...het rijk (nee niet het Keizerrijk Lommel, maar door het Koninkrijk België) te worden voldaan.

Zeker als de Stad de fiere eigenaar is van een gloednieuwe Sporthal (Gestelsedijk) en dat er in de evenementenhal Soeverein ook sportaccomodatie is.

Als iemand hiermee naar de Raad van State zou stappen, krijgt stad Lommel een zware tik op de vingers!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten