donderdag 20 september 2012

Komt dat zien ! Twee stadslaanponeys houden toekomstige Keyserlei zuiver !

Wat slaat die gek nu weer uit zijn botten, zal U misschien zeggen...

Wel, dat zit zo. Mijn zoon die af en toe wat meehelpt in de nieuwe brasserie DE ELZE, was altijd al een paardenfreak. Nu heeft hij daar op de Elzen twee mini-schetlanderkes lopen die binnen de korste keren een zijn kleine weide hadden kaalgevreten. Een zoektocht naar een andere weide in de omgeving, leverde helaas niets op.

Ondertussen had hij zijne pa horen sakkeren over het onderhoud van diens tuin in de Leopoldlaan. Die riep namelijk om de haverklap: "ik hier maar grasmaaien terwijl de Keizer ervan droomt om mijn huis plat te walsen en er in het verlengde van de Astridlaan een Stadslaan wil laten doorrazen !" Zoonlief had zijne pa nog pogen te kalmeren, maar toen deze duidelijk maakte dat dit deel van de Stadslaan daarenboven "Keyserlei" zou worden genoemd.had hij het opgegeven.





Van de nood een deugd makend stelde hij uiteindelijk aan zijne pa voor om de grasmat achter de woning te laten inpalmen door zijn twee paardjes. Op die manier zou pa zijn grasmachine achterwege kunnen laten!

Zo gezegd, zo gedaan. Terwijl ik hier zit te typen kijk ik uit over de beestjes die het hier super naar hun zin lijken te hebben. Ik ben vergeten om aan zoonlief te vragen hoe ze heten. Voorlopig noem ik ze (gezien de kleur van hun vacht) "zwartekop" en "wittekop".



Geen opmerkingen:

Een reactie posten