zaterdag 29 september 2012

Jeugdherinneringen


In Internetgazet verscheen vandaag een foto uit de oude doos, "getrokken" door Jacky Geboers in 1989.

Die foto voert me terug naar mijn kindertijd. Hoe vaak stuurde mijn moeder me niet voor wat "schellekes" kaas naar de Moskes ?
De gezusters Maes, altijd in zwart gekleed en met een witte voorschoot, boezemden me nochtans enige schrik in, want ze leken enigszins van Mars te komen.

"Mag 't wa meer zijn?" was hun klassieke vraag, als je 150 gr. hollandse kaas liet snijden, en daarna werd de koopsom in een "buukske" ingeschreven, een rekening die wellicht aan het einde van de maand verefffend werd.

Het lijkt wel eeuwen geleden, maar in werkelijkheid is het "maar" een halve eeuw geleden...

Herinneringen: 'Bij Moske' - Lommel
Het oudste winkeltje “Bij Moske” in de Kerkstraat zag er in 1989 uit zoals op de foto boven. Minder dan 25 jaar later is er van "bij Moske" geen sprake meer en laat dezelfde omgeving een andere aanblik zien (Foto Jacky Geboers) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten