zondag 16 september 2012

Spuiten en slikken !

Dit is de titel van een programma op de nederlandse tv dat alle vlamingen niet kennen maar wel gezien hebben.



Maar wat heeft dat in godsnaam met het onderwerp van deze blog te maken, zal je je afvragen.

Heel simpel: ik moest eraan denken toen ik deze namiddag in mijn voortuin het onkruid aan het spuiten was; onkruid dat dus heel wat te slikken kreeg.

Maar hola, ik weet dat de Keizerlijke garde op vinkenslag ligt om mij op de minste misstap te betrappen, en voeg er dus dadelijk aan toe dat ik niet met verboden chemicaliën spuit. Welnee, iemand heeft me een goedkoop huismiddeltje aan de hand gedaan : azijn ! En wat voor een mens consumeerbaar is (bvb. in een slaatje) kan niet slecht zijn voor het milieu. Of toch ?



Lezer Raf Vanduffel meent nog altijd dat ik het te ver ga zoeken met mijn "samenzweringstheorieën". Beste Raf, voor de tweede en laatste keer: je moest eens weten hoe vaak hoofdredacties van kranten maar ook van tv door de Keizerlijke clan benaderd zijn geweest met het verzoek om deze of gene journalist het zwijgen op te leggen of buiten te wieksen ! Ik zou ze niet allemaal te eten willen geven. Persvrijheid is voor sommigen een heel relatief begrip; broodroof is voor diezelfden het minste van hun zorgen...



Maar à propos en terugkomend op dat onkruidspuiten : die voortuin is volgens de Keizer eigenlijk al deel van de Stadslaan. Zou ik 'm dan misschien het factuurtje voor die azijn mogen sturen? Majesteit, het waren zes flessen van 0,49 Eur/stuk. Ik zal het een beetje afronden (in mijn voordeel natuurlijk :) en U stort me dus aub 3 Eur; waarvoor bij voorbaat dank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten